luni, 11 iulie 2011

Genul geniului

Geniul trebuie să fie o sarcină exclusiv bărbătească. Baza frumuseţii bărbatului este robusteţea. Prin urmare ceea ce desăvârşeşte înfăţişarea unui bărbat este truda istovitoare, care îi munceşte, întăreşte şi dezvoltă trupul, conferindu-i vigoare şi soliditate. La o femeie însă baza frumuseţii nu este robusteţea, ci delicateţea, ceea ce face ca travaliul fizic prea intens să îi bătătorească înfăţişarea, în acest fel compromiţându-i-o.

Aceleaşi lucruri care sunt valabile pentru trup sunt valabile şi pentru spirit. O femeie nu trebuie supusă la truda barbară în care constă genialitatea. A fi un geniu presupune a suporta apăsări cosmice, a pleca urechea la uruielile abisului; presupune excese monstruoase ale gândurilor şi sentimentelor, care lovesc cu ferocitate în seninătatea vieţii. Mai presupune groaza de a te afla undeva sus, sus de tot, deasupra pământului şi cerului, suspendat în vid pur, luând pulsul intim nimicului din care este făcut totul. Şi a trăi toate acestea cu limpezimea cinică şi necruţătoare a unui diamant.

Nu ştiu dacă o femeie poate sau nu să ajungă la asemenea terori şi să le suporte, însă ştiu că trebuie să nu ajungă să le suporte, şi nici să le suporte. Ceea ce desăvârşeşte frumuseţea lăuntrică a unei femei este tocmai prezenţa ei florală şi sprinţară, nebătătorită de frământări metafizice paroxistice. Prezenţa unei femei trebuie să fie un dans văzut printr-o perdea de mătase, un roi de petale care dansează în vânt.

Şi ar fi nepotrivit, ba chiar de prost-gust, ca un geniu să invoce, întru amor şi izbăvirea de singurătate, o genie. Ar fi homosexualitate.

8 comentarii:

  1. Maestre geniu sau cum sa spun eu ca sa idealizez..Inaltime geniala, dat fiind faptul ca Apollo (dupa cate tin eu minte din mitologia greaca) nu era asa badass precum il idealizezi tu, daramite geniu...de ce nu ti-ai denumit blogul, sa zicem "Baraca lui Aristotel"? ...macar aceasta personalitate ilustra era un filosof renumit, in antichitate!

    Si imi cer scuze daca te contrazic asa direct dar gresesti mult cu teoria ta! Femeile sunt capabile sa indure mai mult decat terori.Femeile pot fi si gingase si bataioase in acelasi timp. Nu stiu ce fel de femei ai intalnit tu la viata ta dar te contrazici singur si la ultima fraza ai folosit un paradox. Ce treaba are femeia cu homosexualitatea?:))

    RăspundețiȘtergere
  2. Dacă mai foloseşti ironii de doi bani, şi în general ironii, îţi şterg comentariile. De asemenea, dacă îţi mai expui ideile fără să se distingă firul logic care le leagă, îţi voi şterge comentariile.

    Din ghemul logic uleios pe care l-ai trântit aici pe blog deduc, cu mare dificultate, că tu găseşti, pentru că am scris un eseu despre geniu, că eu mă consider a fi un geniu. Dacă scriu un articol despre un pom nu înseamnă că mă consider un pom. Pe lângă că nu este clar cum ai dedus din faptul că am scris un articol despre geniu faptul că mă consider un geniu, nu este relevant dacă mă consider sau nu un geniu. Nu face obiectul acestui dialog, ci este un argument la persoană, un argumentum ad hominem dacă vrei, sofism tipic, pe care dacă îl vei mai livra îţi voi şterge comentariile.

    Din comentariul tău mai pricep că eu am încercat să se vadă, prin numele acestui blog, faptul că îi aparţine unui geniu, dar că am ales greşit numele de Apollo întrucât nu era un geniu. Apollo era zeul, printre altele, al raţiunii şi luminii, ca şi patronul artelor. Toate aceste însemne se află în legătură intimă cu ideea de geniu, la fel de intimă ca şi cea a însemnului lui Aristotel, filozofia. Nu înţeleg însă de ce mi-aş fi numit blogul 'baracă'.

    "Si imi cer scuze daca te contrazic asa direct dar gresesti mult cu teoria ta!"

    Straniu accesul tău de diplomaţie venit după ironia grosieră de la începutul comentariului ("Maestre geniu! Înălţime genială!"). Trecem peste. Nu e nicio problemă dacă mă contrazici direct.

    Continuând cu firul tău logic: nu am spus că femeile nu sunt capabile să îndure asemenea terori sau ceva mai cumplit. Am spus că efortul de a îndura încontinuu terorile genialităţii le transformă (pe femei), le munceşte sufletul, aşa cum munca fizică transformă trupul, astfel încât o femeie genială ar fi echivalentul unei femei culturiste. Iar cred că putem amândoi cădea de acord că o femeie culturistă este, din punct de vedere fizic, complet lipsită de graţie, care este esenţa feminităţii.

    Şi acum să explic chestiunea cu homosexualitatea. Homo- exprimă ideea de asemănare, identitate, ideea de 'la fel', în timp ce hetero- ideea de diferenţă, de altfel. Homosexualitatea poate fi privită ca împreunarea între două fiinţe care sunt la fel, deşi în sens strict ca împreunarea între două fiinţe de acelaşi sex. Iar ceea ce am explicat eu este că genialitatea o masculinizează pe femeie, făcând astfel împreunarea ei cu un bărbat să fie homosexuală.

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu nu inteleg de ce te-ai atacat atat..nu am fost ironica..ci doar realista. Si aceste explicatii ale tale denota faptul ca te crezi superior ceea ce mie nu mi se pare normal. dar fiecare e cum e. Oricum raman la prima mea parere:).

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu stiu ce sa fac: daca iti sterg direct comentariul, intrucat denota idiotenie in stare pura si nefiltrata, imi incalc principiile de moderator, care imi cer sa dau explicatii pentru fiecare sanctiune pe care o aplic. Daca insa stau sa iti explic ma aflu in situatia de a-ti vorbi despre niste reguli de baza, pe care evident daca nu le intelegi singur nu ti le poate lamuri nimeni, niciodata, nici daca iti insereaza in cap un CD cu ele.

    Hai sa iti explic totusi, pentru ca straduindu-ma sa fac un abis intelectual sa inteleaga imi dezvolt cel mai bine calitatile de pedagog:

    Nu conteaza faptul in sine ca ai o anumita parere. In dialogurile de pe acest blog numai suportul argumentativ ii confera parerii valoare, altfel e la fel de valoroasa precum taratele din capul tau. Nu conteaza, de exemplu, faptul ca tie ti se pare anormal nu stiu ce. Insa chiar daca iti sprijini parerea cu argumente, este posibil ca parerea ta sa nu fie relevanta. Nu e relevant faptul ca eu ma consider superior au ba. Este un argument care in loc sa priveasca afirmatia, priveste persoana, un - repet - ARGUMENTUM AD HOMINEM (apanajul interlocutorului-porcidiot). De asemenea nu conteaza daca ramai la prima ta parere sau ti-o parasesti. E la fel de important raportat la acest dialog ca si compozitia ultimului tau mic-dejun. Nu pricep de ce ai vrea sa ne comunici acest lucru, de ce ar fi vrednic de aflat, pe cine ar interesa.

    Daca nu ai nimic de spus in legatura cu care sa merite sa ne consumam timpul nu mai aparea aici, te rog. Distorsionezi panza Spatiului-Timp cu idiotenia ta.

    RăspundețiȘtergere
  5. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  6. Comentariu sters pe motiv de lipsa de intentie de a dialoga.

    RăspundețiȘtergere
  7. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  8. Iarasi, comentariu sters pe motiv de lipsa de intentie de a dialoga.

    RăspundețiȘtergere